szépség egészség baba-mama

Ivett világa

Ivett világa

Miért nem iszok tejet?

2016. szeptember 12. - Ivett0502

Régóta szerettem volna nektek elmesélni, hogy miért nem iszok tejet. Sőt, Pisti sem.

letoltes_3.jpg

 

Nos, neki ugye pikkelysömör van a fejbőrén, meg néha az orra mellett mind a két oldalt és a szemöldöke között is kijött. Rengeteg sampont, krémet kipróbáltunk, de semmi. Maradt a szteroidos krém, aminek persze remek a hatása, csak ha abbahagyod akkor sokkal rosszabb lesz mint előtte volt. Na én ennek nem igazán örültem. Közben a lábdagadása miatt, egy sor vizsgálaton vett részt, és el kellett menni bőrgyógyászhoz is. A doktornő mondta neki, hogy nem bizonyított, de állítólag a tejtermékek fogyasztása is befolyásolja a bőrbetegségeket.

Közben én ugye terhes voltam Norinával, és az utolsó trimeszterben voltam, amikor a jobb karomon, a hátam és a vállam találkozásánál egy furcsa foltom lett. Jó pár centis volt, vörös volt ott a bőr. De ami különös volt, hogy nem fájt, nem égett, semmit sem csinált. Gondoltam elmegyek vele dokihoz, de egy pár nap múlva teljesen eltűnt. Akkoriban rengeteg tejet ittam. Gyakorlatilag több litert naponta, mert hát kívántam. És ha egy kismama kíván valamit, az nagyon kell. :)

Aztán megszületett Nono, és mikor már itthon voltunk, megint nagyon sok tejet ittam. Egyfolytába azt kívántam. Aztán egyszer csak visszatért a folt a karomra. De akkor már úgy nézett ki, mintha karral végig csúsztam volna a betonon és bizony már érzékeny is volt. Aztán megfáztam, és a betegségtől egyenesen lángolt a karom. Rettenetesen fájt. Hiába múlt el a megfázás, a folt még ott volt. Elmentem a bőrgyógyászhoz, aki közölte, hogy hiperkeratozis, vagyis valamiért ott vastagabb rajtam a bőr. Közölte hogy nincs más, csak a szteroidos krém, hiába mondtam hogy szoptatok. Kijöttem a rendelőből és kidobtam a receptet. Hazaérve Pistivel elkezdtünk gondolkozni, vajon mitől van. Krémtől, allergia, vagy valami olyat ettem?

Ekkor döntöttük el közösen, hogy teszünk egy próbát. Elhagyjuk a tehéntejet és a tejtermékeket. Kb. 2 hete nem vettünk magunkhoz ilyen jellegű élelmiszert és mind a ketten javulni kezdtünk. Nekem teljesen elmúlt a seb a karomon (és azóta sem jött vissza) , Pistinek meg szinte teljesen elmúlt a pikkelysömöre. Már csak néha egy kicsit hámlik a fejbőre, de már nem vörös és nem viszket,fáj neki. Úgy gondolom, számunkra bebizonyosodott, hogy valószínűleg tényleg van összefüggés. Nem mondom, nekem néha becsúszik egy egy joghurt, meg sajt, de nem eszem olyan mennyiségben mint régebben. Pisti megállja, ő semmit, még ritkán sem. Ha tejet kívánunk, de ez inkább csak rám vall, akkor növényi tejet veszek. Végigkóstoltam az összeset. Szójatej, mandula tej, zabtej, kókusztej, rizstej, és nekem, nekünk a rizstej jött be. Nem olcsó dolgok ezek a tejek, de tapasztalatom szerint a Dm Bio saját márkás rizsteje a legfinomabb és a legolcsóbb. (469 Ft/ l) Főztem már vele, nekünk semmiben nem tért el a tehéntejtől. A tejbegríznél talán, ott azt vettem észre hogy több gríz kellett hozzá. Egyébként semmi másban.

dmbio-natur-rizsital-1l-data.png

Ezek a mi saját tapasztalataink. Nem mondom hogy a tehéntej a sátán. De valószínűleg már nem azt a tejet vesszük meg, amit anno gyerekként ittam. Az lehet a baj, hogy már annyi adalékanyag meg ilyen vackok vannak mindenben, hogy egy idő után nem tolerálja a szervezet.

Remélem tanulsággal szolgát a történetünk, és ha hasonló problémával küzdesz, tegyél egy próbát. Hátha neked is segít. :)

Ivett 

A bejegyzés trackback címe:

https://ivettvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr4411696421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása